Zoekmachine optimalisatie: SEO

SEO zoekengine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie: SEO

Search Enging Optimization wordt gebruikt om zichtbaarheid op Google te verhogen. Ongeveer 30% van de personen die informatie zoekt via Google klikt op de link die bovenaan in de resultaten staat. Ongeveer 67% maakt gebruik van de eerste vijf resultaten. Het is daarom zaak dat uw doelgroep u vindt boven aan de SERP (Search Engine Results Page). Wij hebben zelf veel ervaring met SEO technieken en hebben al hele wat verbluffend resultaat geboekt.

WAT HEEFT U NODIG?

Het ligt misschien wat voor de hand, maar het belangrijkste wat u nodig heeft is een website. U zult het misschien niet geloven, maar er zijn nog bedrijven die geen website hebben. Laat uw website dus maken door een webdesign bedrijf. Wat daarna belangrijk is, is dat u de inhoud van de website optimaliseert aan de hand vaan Google’s standaarden. Google maakt gebruik van ingewikkelde en mysterieuse logaritmes om te bepalen welke website hoog of laag staat op de SERP. Google is niet open over deze logaritmes, maar het is duidelijk dat de zichtbaarheid van uw website grotendeels afhangt van trefwoorden, zogenaamde keywords. Er bestaan tools zoals MOZ , om te achterhalen op welke keywords u zich moet richten en welke u links laat liggen. MOZ laat namelijk de concurrenten per keyword zien, als Wikipedia of The New York Times hier tussen staat is het onmogelijk deze te gaan verslaan en kunt u zich beter richten op andere keywords.

SEO 2

GOOGLE ALGORITME

Google verandert constant haar algoritmes en gebruiksvriendelijkheid is iets wat telkens weer terugkomt in de waardering van websites. Er zijn twee zaken die belangrijk zijn wanneer Google bepaalt of een bepaalde website gebruiksvriendelijk is. Allereerst kijkt Google of je website ‘gecrawled’ kan worden door Google. Dit betekent dat je structuur op een bepaalde manier is opgebouwd waardoor Google en dus ook jouw klanten efficiënt kunnen navigeren door de website. Een ander erg belangrijk punt is of de website mobielvriendelijk is. Dit is iets waar ons bedrijf, Flux, zich in heeft gespecialiseerd. Een mobielvriendelijke website kan zonder enige problemen bekeken en gebruikt worden via een PC maar ook met een tablet of smartphone. De verkoop van PC’s is gedaald met 9% in het laatste kwartaal van 2015 en het gebruik van smartphones en tablet wordt steeds populairder. Uw klanten en ook Google vinden het erg belangrijk dat de website gemakkelijk te bekijken is.

INHOUD

Is de inhoud op je website wel Google-waardig? Trucks gebruiken om je website te laten excelleren zijn verleden tijd. Google voert eens in de paar maanden een update uit om te voorkomen dat je kunt ‘vals spelen’. In het verleden kon het baten om je website vol te stoppen met ‘verborgen tekst’ en het aantal keer herhalen van zinnen en keywords. Google is hier echter achtergekomen en legde hier zware sancties op. Dit ‘vals spelen’ heeft dus geen effect en in sommige gevallen zelfs een negatief effect.

Het geheim van SEO zit hem in content die je lezers graag lezen. Je moet er dus achter komen wat je doelgroep graag leest en hoe je hen het beste kan bereiken. Als je hier meer over wilt weten neem dan een kijkje bij de rubriek ‘content marketing’. Meer over content marketing vind je hier .

Wilt u meer weten over SEO, lees dan Hoofdstuk 6  van ons E-book.

Wilt u eventueel een SEO traject opstarten, bekijk dan zeker onze SEO pagina.

Meer informatie

Wilt u weten wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op.