Contentmarketing: publiceren

Contentmarketing: publiceren

Marketeers moeten niet enkel denken als uitgevers, ze moeten ook zo handelen als je graag de aandacht van het publiek wil behouden. Zolang je geen boeiende ervaring kunt creëren voor de bezoeker maakt het niet uit wat voor geweldige contentstrategie je ontwikkelt: het zal sowieso mislukken. Als je jezelf wil onderscheiden als marketeer/uitgever is het zaak dat je op het gebied van contentmarketing je rekening houdt met de volgende vier zaken:

1. Focus op de lange termijn.

Het is van belang dat je een lange termijn doel voor ogen hebt. Veel marketeers leggen de focus op online interacties en het trekken van aandacht. Echter merken wij op dat die korte termijn interactie niet zo van belang is, maar het achterliggende doel uiteraard wel. Leg de focus dus wat meer op de creaties van inhoudelijk belangrijke content, dat zal ervoor zorgen dat je klanten aan je bindt. Dit zal op lange termijn veel meer opleveren dan veel interactie op korte termijn. Wat willen je volgers lezen? Als je die vraag kunt beantwoorden zal aandacht en interactie vanzelf komen.

2. Creëer.

In plaats van een omgekeerde vorm van vormgeving spreken we hier dus van het overbrengen van informatie. In plaats van ‘laten we een virale video publiceren’, werkt publiceren de andere kant op, je begint vanuit de creatie. Probeer verschillende nieuwe manieren uit, je hoeft niet briljant te zijn. Op een gegeven moment stuit je op een manier van publiceren die werkt voor jou en voor je doelgroep. Je zult zien dat je resultaten dan de lucht in schieten. Wij spreken uit ervaring en hebben reeds veel onderzoek gedaan naar de verschillende manieren van informatie delen via (content) marketing. 

pablo (5)

3. Het proces.

Contentmarketing is geen proces met een duidelijk begin en een einde. Het is een oneindige reeks aan kleine onderdeeltjes die uiteindelijk het hele proces van marketing vormen. Als een onderdeel mislukt is dat geen ramp, leer hiervan en ga verder met een ander plan.

 4. Brainstormen mag niet te lang duren.

Brainstormen kan ervoor zorgen dat uw idee kapot wordt verbeterd. Marketeers kunnen uren brainstormen op zoek gaan naar dat ene ‘killer concept’. Men moet voorzichtig zijn met nieuwe creatieve ideeën en niet meteen te veel kritiek leveren. Heb vertrouwen in het proces dat je hebt opgebouwd in je bedrijf en geloof erin dat dit creatieve idee kan uitbloeien tot een winstgevend concept. Te vroeg het idee veranderen kan veel kwaad doen.

 We kunnen concluderen dat het bij marketing niet enkel draait om het idee, maar om het proces waarin ideeën ontwikkeld kunnen worden en kunnen uitbloeien. Wanneer dat lukt is het niet nodig te hard na te denken over strategie en wanneer dat niet lukt eigenlijk ook niet. Wil je meer over dit contentmarketing lezen?

 

Meer informatie

Wilt u weten wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op.